Mediacaster

Beheer, de succesfactor voor uw zorgeloze dienstverlening

24x7 zorg

Nadat het ontwerp en implementatie traject is voltooid wilt u zorgeloos gebruik kunnen maken van uw ICT infrastructuur. Of het nu gaat om de (ethernet) switches en belichtingscomponenten (WDM) in uw glasvezel netwerk, uw VoIP telefooncentrale of uw platformen in de publieke/private cloud of datacenter, Mediacaster biedt u gedegen beheer opties van 8x5xNBD (werkdagen, best effort) tot en met 24x7x1 (24 uur per dag, 7 dagen per week, worst case 1 uur response tijd).
Uw fysieke en virtuele infrastructuur in de publieke en private cloud of in een van onze datacenter locaties ?
Neem nu contact met ons op voor meer informatie.

Voor onze beheercontracten wordt een zogenaamde Service Level Agreement (SLA) opgesteld. Deze SLA schetst en voorziet in de benodigde Incident Management onderdelen:

  • Incident detectie en registratie.
  • Classificatie en initiële ondersteuning.
  • Onderzoek en diagnose.
  • Oplossing en herstel.
  • Incident afhandeling en afsluiten.
  • Verantwoordelijken incident, bewaking, voortgang en communicatie.
  • Rapportage.
  • Escalatieprocedures.
supportworkflow  
 
Ons Incident Management is gestroomlijnd om zo snel mogelijk de operatie van diensten binnen de gespecificeerde normen te herstellen en de schadelijke impact van storingen op bedrijfsvoering en dienstverlening te minimaliseren. De kritische succesfactoren zijn:
  • Kwaliteit van de dienstverlening waarborgen.
  • Klant tevredenheid waarborgen.
  • Incidenten oplossen binnen gespecificeerde hersteltijd en/of onderhoudsvenster.
Actieve bewaking van beheerde apparatuur binnen de dienstverlening maximaliseert de detectie en afhandeling van storingen alvorens u de nadelige gevolgen ervan ondervindt.

Wij ondersteunen apparatuur van de volgende fabrikanten voor beheer:
  • Cisco systems netwerk apparatuur (alle lijnen, switches, routers, firewalls (ASA en Pix, blades), loadbalancers, ACI, etc.
  • Fortinet en Checkpoint firewalls
  • Juniper: routers en switches, firewall/VPN apparatuur.
  • HP/Aruba networks: bedrade en wireless oplossingen.
  • F5 networks: BIG IP load balancers, Firepass (incl. Edge).
  • Foundry: routers en switches, loadbalancing.
  • Draadloze netwerken (Ubiquity, Aruba, Cisco, et cetera)
  • HP en Dell servers (19" rack mountable lijnen).
  • Een zeer uitgebreid portfolio van diensten die draaien op Linux/Unix (o.a. LAMP, VMWare ESX, Openstack/KVM, etc.) op deze servers.
  • Het ontwikkelen van scripts (Ansible, shell, python) om uw infrastructuur geautomatiseerd te monitoren en om software defined wijzigingen eraan door te voeren.
Wilt u kundig advies voor uw onderzoek en implementatie trajecten, en/of ontzorgd worden in het beheer ?
Neem contact met ons op en we bespreken met u de mogelijkheden.